Siivouslahjakortit menevät joulun alla kuumille kiville

image description

 

Aineettomien lahjojen suosio näkyy selvänä piikkinä siivouslahjakorttien myynnissä joulun alla. Nykypäivän tavarapaljouden keskellä lähimmäisille halutaan tarjota iloa ja konkreettista apua arkeen.

Joulu on kaupanalan suurin sesonki, mutta sitä se on enenevissä määrin myös erilaisille palveluntarjoajille. Ympäristötietoisuuden kasvaessa kuluttajat ovat viime vuosina suosineet tavaran sijaan myös aineettomia lahjoja. Kotisiivouksen yleistyessä sen merkitys arjen helpottajana on huomattu myös lahjoja pohtivien kuluttajien keskuudessa.

”Mielenkiinto siivouslahjakortteja kohtaan kasvaa joka joulu. Viime joulukuussa myimme 55 % koko vuoden lahjakorttimyynnistä. Tänä vuonna uskomme, että lahjakorttien myynti tulee kasvamaan 25-30 % edellisvuodesta”, Freskan markkinointijohtaja Raija Velez kertoo.

Siivouslahjakortilla apua läheisen arkeen

Kiireinen arki näkyy monen elämässä niin, että usein kotityöt jäävät puolitiehen eikä ehdi tarpeeksi apuun ikääntyville vanhemmille. Puhdas koti on tärkeää ja tuo lisäksi hyvää mieltä. Siivouslahjakortin avulla lahjan antaja voi tällä tavalla tarjota apuaan esimerkiksi isovanhemmalleen tai kiireistä arkea elävälle läheiselleen. Välittäminen näkyy konkreettisena avun tarjoamisena.

”Joulunalusviikolla myyntipiikki on näkyvä. Moni on saattanut pohtia jo pidempään sopivaa lahjaa läheiselleen kuitenkaan sitä löytämättä. Siivouslahjakortti ilahduttaa kuitenkin lähes varmasti, Velez kehuu.

Siivouslahjakortti sopii myös viimehetken lahjahankintoihin – lahjan saa ostettua verkosta saman tien eikä ostaminen vaadi stressaavaa kierrosta kauppoihin.